Alles is stoer
Stoer is overal. Denk daarbij niet aan het klassieke stoer uit Van Dale: 'groot, zwaar, krachtig van lichaamsbouw'. Dat was een woord voor onbehouwen jongens en bonkige mannen. Het nieuwe stoer is anders.
Stoer is overal. Denk daarbij niet aan het klassieke stoer uit Van Dale: 'groot, zwaar, krachtig van lichaamsbouw'. Dat was een woord voor onbehouwen jongens en bonkige mannen. Het nieuwe stoer is anders.
De productnaam als succesfactor
Rijtjeshuizen bestaan niet
Excuses voor de overlast
Onnodig Engels in de trein
UPC, helemaal van mij
Vertaalmachines zijn niet in staat om leesbare mails in een andere taal te produceren, maar ze genereren wel poëzie.
Opmerkelijke Twitteretiquette
Niet elk bedrijf heeft een groot budget beschikbaar voor een treffende slogan. Maar gelukkig zijn er ook copywriters die voor minder geld een pakkende slagzin bedenken. Een klein bezwaar is er wel: de slogans die ze bedenken, zijn niet helemaal origineel. Het meest krasse voorbeeld daarvan is de betrouwbare partner.
Het was een domein waar de Franse taal traditioneel standhield: het wijnetiket. Maar daar maken Fat Bastard en Wild Pig een eind aan.
Het is de realiteit voor wie zich moet behelpen met een tuin op het oosten of noorden: je zit een groot deel van de dag in de kille, mossige, groen uitgeslagen schaduw van je eigen huis. Maar op de huizensite Funda bestaan zulke probleemtuinen gelukkig niet.
Het staat op een bordje in de Karwei: impulshaak. Bouwmarktmanagersjargon dat per ongeluk op het prijskaartje van impulsartikelen terecht is gekomen.
Rijmende slagzinnen, bestaan ze nog? Zijn er nog bedrijven die in een tijd van corporate blogging en virale cross-media-marketingcampagnes vertrouwen op de ouderwetse techniek die volrijm heet?
Het cliché is een groot probleem in onze maatschappij. Toch spelen clichés een steeds belangrijkere rol in ons leven.
Tevens maakt volgens Van Dale al sinds 1470 deel uit van onze woordenschat. Het woord overleeft uitsluitend in bloedeloos proza. Weg ermee!
De vette stip is het favoriete gereedschap van de moderne copywriter en journalist: veel teksten bestaan alleen nog maar uit opsommingen.
Gekocht bij de bakker op de hoek: een tompoes. De tompouce smaakt, maar de verpakking vertoont onthutsend Engels.